SPA ! (:
Thursday, April 19, 2012 | 0 comments
assalammualaikum kaawaaann-kawan kuu,di sini hendak ku kongsi kan khabar gembiraaaa. aku dpt SPA, haha
dah lama kot tnggu now bru dpt, time aku dah pun smbung blja pulakk. adehh.
jgn merungut bila rezeki dtg, nnty tak dtg lgg baru tahuu,
okay, alhamdulillah. hee :)
aku terima surat jmaat lpas iaitu pada 14 april. dan temuduga ku pada 24 april ini di putrajaya.
family aku berharap, aku pergi temuduga tu, dpt or ta tolak tepi jnji kne berani cuba. okay, aku amik ni sbgai cabaran :)
persiapan ku untuk ke temuduga insya allah semuaa selesaii. tnggal na isikan imu dlm kepala untk menjwb semua soalan yg akan di tnyaa. kalau dah bab nurse yg akuu dpt, semestinya lahh kne buka buku science dan bce balik. dah lama tnggalkn sekola akuu pun dahh lupaaaa :)
bab jantung, kumpulan darahh, makanan seimbangg, zat besi dan sebagainyaa lahh . hehe.
boleh ke aku jd nurse ? penyabarkah aku ? haha
act aku minat bab2 perubatan nii, sbb aku tgk mokcu akuuu . dy seorg sister di hospital tengku ampuan rahimah klangg.
tgk dari gaya dy aku berminat nak menceburi bidang ni, aku mulakn perjalanan dlm diploma pngurusan perniagaaan uitm sbb aku ta tahu aku akan dlm SPA ni. so why not i'm try dlu kan ? :)
aku akan cuba buat yg terbaik, keputusan nya insya allah akan aku fkir kann selanjutnya perjalananku.
antara tugas2 nurse,
mengurus dan melayan makan minum pesakit.
mengurus dan menjaga kebersihan pesakit.
penjagaan dan merawat ibu selepas bersalin
membantu doktor dlam menjalankan tugas2 perawatan.
dan sebagainya, bkn mudah bekerja sbgai seorg jururawat itu akuu tahuu. kne penuh kesabaran dan keikhlasan ketika mnjln kn tugas .
doa kan akuu okay. itu shaja. :)



Me Myself & I


