mother's day :D
Sunday, May 8, 2011 | 0 comments
hee, act sbnr nyaa na letakkk gmbar bondaaa kt entry nieee, tpi pkir balikk takuttt gmba itu di rembattt dan di slahh guna lehh pihak2 yg kuranggg sivikkk, maklumm lahh skrngg kn rmaiii gileee yg kaki merembattt gambaarr, lepas tuee di majall nyaaa.. itu klau gmbr sndri kalau gmbar mak akuu, nie smpai kau msuk kubur pun akuu ta maaff kn, *eyh eyh, emo plak, HARUSLAH, haha :D bile di pkir2 kann, akuu ta berani na amikk risiko, jgn pula korang pkir akuu maluu na letakk gmbar ibuu akuu, sikiitt pun akuu ta maluuu, knpe ? sbb makk akuu comell la mewarisi baka ayah dan emakkk dan terhasil nyaa akuu yg perasaaann niee knn, HARUS , haha . gelakk la kauu sorang2 :D lucu ? msti laa, tkan na nerd boring plakk kau. tgk aku da lari tajuk2, merepek kerepek nie ha, korang punya psal la nie. haha. okayy, mother's day di sambut setiap tahunn knn, tpi hari ibuu bg akuu dismbut setiapp harii, knpe ? sbb bg akuu ibu sgt bermakna dlm hidupp akuu, dy yg membesar kn akuu dari babyyy, susa payahh dy lahir kn akuuu mempertaruhkan nyawa dy, saat yg paling getir smpai buatt akuuu betul2 terasa hibaaa sebakkk dlm hati, bila pakngah ceritaaa, saat bila akuu na dilahir kn, ibu tgh sakittt, paknga ckp "time tue adk dgn ibu doktor ckp 50 50 je na hidup" disbb kn ibuu sakittt, nyawa akuu dlm bahayaa, doktor tuee saran kn family aku berdoa agar bayi dlm kandungan tue meniggal, menitis la air mata akuu yg bersungguh akuu menahann jgn jatuhh dri kelopakk, tpi akhir nya jatuh jugaa. ibuu berusaha na anak yg dikandungg itu dpt melihattt duniaaa. aku lahir dgn selamatt, pkngah yg mengazan dan menyambut kelahirnn akuu saat itu. ayah ? saat itu juga adk kembar akuu lahir, kami sama ayah tpi lain mak, ta pham ? tayah paham lah. haha :D ta bnyk yg akuu tahuuu tentang diri akuu, selama ini ibu bnyk menyembunyikn kesedihan dy, seolah2 dy mahu bia hnya dy yg mnanggung kesedihan itu di dlm hati nyaa. ibuu cume pernah cerita dkt akuu "dlu time adk na lahir, adk terlebih hari tao, smpai seminngu plakk tue, adk tanak keluar, lame2 dokte na operate ibu sbb tkut baby dlm perut lemas, ibu da tuka bju pesakit yg na di operate tue, otw na ke bilik operate dlm lift kepala adk keluar, so kt situu juga la adk lahirrr" haha, tergelak2 akuu, dlm hati akuu ckp la "sbb tue la agk nya akuu nkal, org suruh keluar tnk keluar, bile tahu ibu na kne operate agak nya naluri ank en dpt rse ibu tkut kne operate cpt2 aku kluar" ececeh, sweet ta ? haha, itu yg ibu cerita, berbeza dgn yg pknga cerita, tpi aku tahu due2 tue btul, cume yg cite sbnr dri pkngah tpi di singkat kn olehh ibuu tersygg :) ibu berusaha gigih untuk membesar kn akuuu, ibu bekerja lepas abis pantanggg bersalin kn akuu, smpai la sekarangg, titik peluhh ibuu ta dpt akuu bls shingga kini, ibu lah ibu yg tabahh cekal dan kuatt yg adk pena ade, tade ibu lain yg dpt menandingi ibuu :) adk sygg ibuuuu <3 em, aku dgn ibu terlalu rapat mcm kawan, sbb ? ibu aku terlalu sporting untuk berkongsi cerite n terlalu open untuk bercerita ta kira la apa topik nyaa. tpi mcm yg sume org tahu sporting2 punn ade tahap dan batas nya, klauu da buat slah atau menguris hati nyaaa, smesti nyaa marahhh atau hukuman yg di beri ituuu diterima dgn setimpal kesalahan yg dprbuatt. aku takut untuk meluka kan hati ibu, tpi apa kn daya, aku juga manusia biasaa, slalu mnguji kesabaran ibuu, kadang2 slahh fahammm, aku sbgai anak pun kdng2 susah na mngalahhh, betapa keras nya hati kau whai anakkk, derhakalahh engkauu. hurrmmm, cukup takutt akuu dgn ayat itu, aku berazam untuk membhgia dan membls jasa ibuuu, adk tahu ibu slalu doa kn na yg terbaik dri anak2 ibuu knn :) adk harap dpt memblas jasa ibu suatu hari nanty. hee, em, pknga juga pesan "mungkin disbb kn ibu terlalu na kan adk hidup, sbb tue bile adk da besar ape pun yg adk mintakk, ibu sentiasa cuba untuk bg yg terbaik ape yg adk naaa ta kira ta mahal mne pun bnde tuee, pasti dy akan tunai kn, so adk skrng da besar da 18 pun, pkiran adk da matangg, adk boleh pkir mana baik mana buruk, sntiasa lah jaga diri dan bls lah sglaa mngorbanan ibu suatu hari nnty jaga hati ibuuu, jgn sesekali sakit kn hati ibu, skali adk sakit kn hati ibuu, ta berkat hidup adk, smpai bole2 punnn adk penuh dgn mslah, dan takan kuatt menerima sgala dugaan yg di beri oleh MAHA ESA" ayat nie sentiasa bermain dlm fkirann akuu, stiap kali akuu na membuat sesuatu keputusannn.. terlalu besar pengorbanan ibuu dlm hidupp akuu. ibu pun slalu nasihat kn akuu, memandang kn ibu cume ade sepasang anakk :) hee, birthday ibu setiap tahun kami smbut bersama,. act, pg tdi nenek aku bising kt rumahh "dlu dlu tade pun org smbut hari ibu, skrang je plakk, mcm2 hari yg di smbut hari ibu la, hai ayah la, hari jadi la, hari itu hari ini, org smbut hari raya je" tergalak2 akuu. tape la, nenek ta pham, eceh siot je akuu, hee :) maybe sbb ank2 nenek dlu tapena kot wishh mother day kt dy, skrng jeee mcm2 hari ade kann. kelaka laa :D
HUH, okay la ucapan terakhir, IBUUUUU ! HAPPY MOTHER'S DAY ,
. n all mother's in the world i'am wish HAPPY MOTHER'S DAY :)
act kn tringin na wat cm gmabr kt bwh nie dari darjah 2 tao, smpai skrng ta lepas2, bila la agak nya na tercapai kn bu ? hehe,
BELOVED mummy, this song for u, :)


Me Myself & I


