A TO Z BE POSITIF, okay ? :)
Tuesday, March 8, 2011 | 0 comments
A, accept : terimalah diri sebagaimana adanyaa,
B, believe : Percaya terhadap kemampuan diri untuk meraih apa yg diinginkn dlam hidup,
C, care : ambil berat terhadap org sekeliling kamu agar mereka juga akan membuat perkara yg sama untuk kamu,
D, direct : arahkan fikiran pada hal-hal positif yang boleh meningkatkn kepercayaan diri,
E, earn : terimalah penghargaan yg di beri org lain tanpa ada perasaan riak sebaliknya teruslah berusaha mnjadi yg terbaik,
F, face : hadapi mslah dgn berani dan yakin,
G, go : bergerak menuju kejayaan.
H, homework : melakukan homework sbelum melalui sesuatu kerja itu adalah lngkah pling penting untuk pengumpul kn informasi,
I, ignore : abaikn apa shaja yg mnghalangi jalan kamu untuk mncapai kejayaan,
J, jelously : rasa iri hati akan membuatkn kamu tidak mnghargai kelebihan diri sndri, jdi HINDARILAH,
K, keep : terus berusaha wlaupun beberapa kali gagal,
L, learn : belajar dri keslahan dan berusaha untuk tidak mngulanginyaa !!!
M, mind : jaga urusan sndri dan tidak mnyebarkn gossip tentang org laen,
N, never : jgn pernah QUIT, dan PUTUS ASA,
O, observe : amatilah segala hal di sekeliling . perhatikn , dgr kn dan belajar dri org lain,
P, patience : sabar adalah kekuatan tidak ternilai yg membuat kamu terus berusaha,
Q, question : pertanyaan perlu untuk mncari jwpan yg BENAR dan menmbh ilmu atau pengalaman,
R, respect : hargai diri sndri dan juga org lain.
S, self confidence, self esteen, self respect : percaya pada dri, mempunyai keyakinan tnggi, dan mnghormati diri. tiga elemen yg akan membebaskn kita dari saat-saat tegang
T, take : bertanggungjwb pda setiap tndakan yg ingin dilakukan,
U, understand : fahami bhawa hidup itu psti akan ada naik turun nya,
V, value : menilai diri sndri dan org lain agar kita sntiasa dpt melalukan yg terbaik.
W, work : bkerja dgn bersungguh-sungguhh dan jgn lupa berdoa :)
X, x'tra : usaha yg lebih keras pasti akan membawa hasil yg sgt memuaskn .
Y, you : kamuu ! harus percaya bhawa kamu dpt membuat sesuatu yg berbeza atau positif dlm diri kamu,
Z, zero : tiada usaha, tiada hasil means tiada daya, kerja nya ialah sifar :)


Me Myself & I


