Follow | Dashboard
Nabilah Mahmod =

Pink Lollipop
A TO Z BE POSITIF, okay ? :)
Tuesday, March 8, 2011 | 0 comments

A, accept : terimalah diri sebagaimana adanyaa,


B, believe : Percaya terhadap kemampuan diri untuk meraih apa yg diinginkn dlam hidup,

C, care     : ambil berat terhadap org sekeliling kamu agar mereka juga akan membuat perkara yg sama untuk kamu,

D, direct    : arahkan fikiran pada hal-hal positif yang boleh meningkatkn kepercayaan diri,

E, earn : terimalah penghargaan yg di beri org lain tanpa ada perasaan riak sebaliknya teruslah berusaha mnjadi yg terbaik,

F, face : hadapi mslah dgn berani dan yakin,

G, go : bergerak menuju kejayaan.

H, homework : melakukan homework sbelum melalui sesuatu kerja itu adalah lngkah pling penting untuk pengumpul kn informasi,

I, ignore : abaikn apa shaja yg mnghalangi jalan kamu untuk mncapai kejayaan,

J, jelously : rasa iri hati akan membuatkn kamu tidak mnghargai kelebihan diri sndri, jdi HINDARILAH,

K, keep : terus berusaha wlaupun beberapa kali gagal,

L, learn : belajar dri keslahan dan berusaha untuk tidak mngulanginyaa !!!

M, mind : jaga urusan sndri dan tidak mnyebarkn gossip tentang org laen,

N, never : jgn pernah QUIT, dan PUTUS ASA,

O, observe : amatilah segala hal di sekeliling . perhatikn , dgr kn dan belajar dri org lain,

P, patience : sabar adalah kekuatan tidak ternilai yg membuat kamu terus berusaha,

Q, question : pertanyaan perlu untuk mncari jwpan yg BENAR dan menmbh ilmu atau pengalaman,

R, respect : hargai diri sndri dan juga org lain.

S, self confidence, self esteen, self respect : percaya pada dri, mempunyai keyakinan tnggi, dan mnghormati diri. tiga elemen yg akan membebaskn kita dari saat-saat tegang

T, take : bertanggungjwb pda setiap tndakan yg ingin dilakukan,

U, understand : fahami bhawa hidup itu psti akan ada naik turun nya,

V, value : menilai diri sndri dan org lain agar kita sntiasa dpt melalukan yg terbaik.

W, work : bkerja dgn bersungguh-sungguhh dan jgn lupa berdoa :)

X, x'tra : usaha yg lebih keras pasti akan membawa hasil yg sgt memuaskn .

Y, you : kamuu ! harus percaya bhawa kamu dpt membuat sesuatu yg berbeza atau positif dlm diri kamu,

Z, zero : tiada usaha, tiada hasil means tiada daya, kerja nya ialah sifar :)



Older Post | Newer Post
Me Myself & I



Hello, I'm Eila. Welcome to my Official blogspot. Don't forget to leave your footprints here. Thank You.



Sweethearts


PRINCESS


GIRLFRIENDS


Big Clap